Van Ucluelet via Campbell River naar Victoria.

28 augustus 2018 - Victoria, Canada

Na weer eens een onrustige nacht op ons gemak opgestaan, want het zou weer een lange dag gaan worden. Natuurlijk eerst weer een ontbijtje gescoord, dat was in het Black Rock Oceanfront Resort prima voor elkaar. Na snel uitgecheckt te hebben, de koffers weer ingeladen op weg naar Campbell River, waar we een walvistocht gepland stond om 14.00 uur. Het was nog ruim drie uur rijden vanuit Ucluelet naar Campbell River. Al snel hadden we te maken met een wegopbreking. Er  was maar een rijbaan beschikbaar. Dit was bij Kennedy Lake, een prachtig uitzicht vanaf de Highway, maar we konden hier vanwege de wegopbreking niet stoppen. Hierna ga je door Alberni Valley met zijn honderden meren ook weer een prachtige route. Uiteindelijk kom je dan op de snelweg richting Campbell River. Uiteindelijk waren we daar prima op tijd. We melden ons bij Discovery Marines Safari voor onze walvistocht. Na een korte instructie mochten we plaatsnemen op de boot. Al snel voer de boot richting Quadra Island met onze kapitein Ted en purser Kathleen. Kathleen was bioloog en kon ons veel vertellen over de walvissen die we hopelijk zouden gaan zien. En gelukkig.... we kregen ze te zien. Ted en Kathleen waren erg professioneel, zij kenden het gebied van buiten en deden alles om ons het beste te laten zien. Kathleen vertelde met veel enthousiasme en met veel kennis van de walvissen. We hadden het enorme geluk om zeehonden, zeeleeuwen, orca’s en een aantal walvissen te zien. Gewoon adembenemend. Wel jammer dat we nog zo ver weg bleven van al dat moois. Gelukkig had ik dit keer een telelens op de camera staan, waardoor we ze toch goed op de gevoelige plaat hebben kunnen vastleggen. Jan vond het allemaal wat minder, het was echt mijn feestje :) en ik was tevreden :). Eindelijk walvissen spotten, dit stond al een tijdje op mijn lijstje.

Na afloop van de tocht snel naar onze auto gelopen, we moesten immers nog een uurtje of drie rijden naar Victoria en het was inmiddels half zeven in de avond. De reis liep in eerste instantie vrij voorspoedig, maar vlak voor Victoria begonnen de wegopbrekingen. Hier hadden we geen rekening mee gehouden en daarbij we waren best wel moe. Uiteindelijk waren we rond 21.30 uur bij ons hotel. Na alles uitgeladen te hebben, nog een gezellig praatje met een van de receptionisten te hebben gevoerd, naar de hotelkamer. Dat was in ieder geval een goed begin. Toen we echter in onze (best wel grote) kamer kwamen, was het uitzicht niet zoals we hadden gedacht. We hadden immers ‘ Waterview’ geboekt en we keken uit op een weg en als je heel goed schuin wegkeek, zag je inderdaad de binnenhaven. Jan was het hier niet mee eens, dus terug naar de receptie. We kregen een nieuwe hotelkamer 638, na de koffers daar neergezet te hebben, hier was het uitzicht wel iets beter, maar nog niet geweldig, maar we hadden geen zin meer in discussie, naar de bar om iets te gaan drinken. Daar waren we wel aan toe. Terug op de hotelkamer, leek het wel of er een machinekamer achter een soort koker zat die langs de kamer liep. Daar werden we niet vrolijk van, zeker niet als je weet dat dit hotel van alle acht hotels het duurste is. Daarom toch maar weer terug naar de receptie en geklaagd. Uiteindelijk kregen we kamer 713 toegewezen voor de nacht. Hier konden we dan in ieder geval slapen en we konden ook onze koffers op de tweede hotelkamer (638) laten staan. We waren intussen allebei zo moe, dat we het allemaal wel goed vonden als we maar rustig konden slapen. De volgende ochtend zouden we dan een andere kamer krijgen. Na een voor mij onrustige nacht, Jan heeft prima geslapen, hoorden we de volgende ochtend dat er een vierde hotelkamer (610) voor ons was gereserveerd. En het moet gezegd worden, dit uitzicht was fantastisch, alles wat we ervan hadden verwacht. Na onze koffers, met behulp van de ‘Bell boy’ naar de nieuwe kamer te hebben gebracht, konden we eindelijk Victoria gaan verkennen. Na een wandeling over de brug kwamen we in Downtown Victoria terecht. Victoria is de hoofdstad van British Columbia, hier zetelt dus de Provinciale regering en heeft 300.000 inwoners, al met al hadden we dus hoge verwachtingen van de stad. Victoria, zo hadden we begrepen, kun je het beste per voet verkennen.

1. Mamma:
    29 augustus 2018
    Weer een mooi verteld verhaal ,geniet van Victoria en de mooie kamer